Lekeplass midt i lien (12.06.2012)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Skoften (370m) 12.06.2012
Skoften Vesttoppen (362m) 12.06.2012
Skoften Østtoppen (368m) 12.06.2012
Visits of other PBEs Skoften p-plass (40m) 12.06.2012
Vi hadde vært på Eikremsheia og var klar for en impulstur. Liv hadde skrevet ut noen sider fra frena.net sine nettsider og vi ble enige om at Skoften så spennende ut både i naturen og på beskrivelsen på nettet. Vi kjørte til Torheim og gikk forbi kuer og strømgjerder oppover lia. Langs stien er det satt opp fuglekasser merket med kreative navn og høydemeter. Dette skapte liv og er nok kjempekjekt for barn. Da vi kom opp i lien, og hadde kjempet oss opp en bakke med tau til å holde oss i, mistet vi nesten munn og mele. Der på en slette er det en stor lekeplass, med masse leker. Der er alt fra hengekøyer, balansestokker, sklier, gapahuk, bord/stoler, klatretau osv. osv. Vi bestemte at der skulle vi ha pausen vår på vei ned.
Hengekøye på veien opp.
Oppe på toppen er det benker og norsk flagg på flaggstang. Vi hadde en lang rast med pause i hengekøya på vei ned. Dette er den mest kreativt utformede stien vi noen gang har vært på. Flott for barn i alle aldre!!!