Kvaløyfjellet (15.07.2021)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Kvaløyfjellet (305m) 15.07.2021 13:49

Når vi ankom ferje kaia på Vennesund for å ta ferja til Holm, fikk vi etter en stund i kø, beskjed om at den var innstilt inn til videre. Etter å ha vurdert litt, fant vi ut at vi kunne ta livet med ro i nærområdet inn til ferjene var i gang igjen. Jeg tok meg en tur opp på Kvaløyfjellet mens GO ruslet en tur på veiene på øya.

Vi parkerte i en møtelomme på asfaltveien mens vi var på tur. Det var nesten ingen biler på veien her ute, i sterk kontrast til kaoset på ferje kaia en kilometer unna.
Nesten uleselige skilt ved turstart
Jeg parkerte sykkelen et stykke inn på stien og tok beina fatt opp fjellet
Stikryss litt oppe i lia. Jeg tok til venstre
Oppe på fjellet fikk jeg fri sikt ned på ferje leiet hvor ferja fortsatt lå til kai
Merket og tydelig sti helt opp til toppen
Da vvar det kun igjen et ganske flatt parti igjen bort til selve toppunktet
Toppvarden og med værradaren i bakgrunnen

Telefonen gikk strømtom på toppen, så det ble ikke flere bilder fra denne turen