Urdalsnuten - Toppen (04.07.2021)

Written by AnneW (Anne Woldmo) GSM

Ascents Urdalsknuten (1,433m) 04.07.2021 13:17

Fikk satt igang mobilen igjen, og vi fortsatte mot toppen. Terrenget var krevende med mye opp og ned, og noen ganger kjente jeg litt på den følelsen av å være totalt ute av form...Men å få være ute i dette terrenget på jakt etter en ny fylkestopp gjorde at humøret steg stadig - og selv om formen er drit, så kjente jeg at jeg har faktisk mer i meg enn jeg trodde. God følelse!
Det var så utrolig mange vakre blomster i fjellet, alle mulige farger var her fra hvite til knallrosa blomster, ispedd vakre blå og lyseblå til gule og fjærlett rosaskjær - vakkert!
Vi nærmet oss stadig toppen, og mot slutten var jeg jaggu lett i beina (også den litt vonde leggen kjentes lettere ut gitt!).
Det var en enorm glede å stå på fylkestoppen etter mange timers gang, og glede ispedd mestringsfølelse ble dobbelt så stor da jeg fikk delt dette øyeblikket med min gode venn og bror Øyvind - tusen takk for et utrolig spesielt øyeblikk da vi endelig stod på toppen! Jeg var rett og slett overlykkelig over å ha klart det - fylkestoppen var endelig min!!!
Det tok noen forsøk og bilder, men til slutt fikk vi da lokket frem et godt smil hos Øyvind også - sjøl om ting er tungt for deg nå så er det også noen fine øyeblikk der også min gode venn.
Det kom litt skiftende vær, så vi var ganske raskt klar for å starte på turen tilbake til teltet - dog etter å ha fått i oss litt mat først.

Mobilen min gikk etterhvert tom for batteri, så måtte bare slå den av. Vi brukte Øyvind som mobil deretter.
Da vi nærmet oss Simleknuten slo jeg på mobilen igjen, se neste og siste turrapport.

Gratulerer begge to

Written by Olepetter 07.07.2021 09:14

med denne avsidesliggende fylkestoppen! Det er mye fin terapi i å være ute på tur, ja! Lykke til med videre prosjekter!

Sv: Gratulerer begge to

Written by AnneW 07.07.2021 22:00

Takk Ole Petter! Ja det var godt å komme seg ut på tur etter mange måneder med mye stress og styr. Heldigvis har jeg en utrolig raus ektemann og datter som lar meg dra avgårde på langtur til de mest avsidesliggende fjelltopper! Og så var det godt å se at det løsnet litt for Øyvind også etter mange måneder med utfordringer for hans del. Godt at gode venner kan ta vare på hverandre.