Mjølkedalstind (03.07.2021)

Ascents Nordvest for Mjølkedalstinden (1,808m) 03.07.2021 12:12
Mjølkedalstinden (2,138m) 03.07.2021 13:23
Olavsbunuten (1,970m) 03.07.2021 15:36

Våkna til nok en strålende dag på Olavsbu. Siden vi ikke skulle på noe særlig lang tur i dag, tok vi livet med ro. Lang frokost, og kaffe ute.

Fulgte stien mot Skogadalsbøen et godt stykke før vi runda oppover mot 1808-toppen. Gikk rett på den. Om det var et klokt valg, er vi litt usikre på - men morsom klyving det siste stykket. Tok ei lita pause før oppstigninga mot eggen til Mjølkedalstinden. Lett å finne veien da det var (i overkant) mange varder.

Som i går (Midtre Rauddalseggji) slet vi med å identifisere den grønne trekanten (og ikke noe sirkus med Sekretæren i dag heller). Veldig artig topp å klyveklatre! Og for en utsikt fra toppen. Vi satt nesten en time og bare nøt stunda, utsikten og det fine været.

Ned omtrent samme veg, men runda til høyre da vi kom litt ned i snøbakken - da vi også ville "plukke med oss" Olavsbunuten. Også dette en artig topp, med fantastisk utsikt. Ny lang pause for å nyte utsikten og finværet. Grei retur på mye snø.

Alt i alt en - litt flåsete sagt - magisk helg i Olavsbu! At det ble litt mer bustete vær på returen til Leirvassbu dagen etter - la ingen demper på denne flotte helga.