Vardåsen (15.06.2021)

Written by Arvid1965 (Arvid Nilsen) GSM

Start point Vestre Veng parkering (163m)
Endpoint Vestre Veng parkering (163m)
Ascents Vardåsen i Enebakk (374m) 15.06.2021 09:17
Visits of other PBEs Vestre Veng parkering Vardåsen 15.06.2021 08:40

Etter morgenbesøk på Viktjernhøgda (Felehøgda) kom jeg nordover på 120, kjørte gjennom Enebakk og tok til venstre inn på Vengsveien. Tok til venstre i første kryss og kjørte til inn til gården Vestre Veng (Vengsveien 119). Veien til Vardåsen som er stengt for trafikk går av til venstre rett før gården. Snudde og parkerte i veikanten litt sør for gården. Fant frem sykkel og fulgte veien i 4 km og tok venstre ved ett turskilt. Veien videre ble både steinete og bratt så sykkelen ble raskt parkert. Fulgte det som er en gammel traktorvei til endes hvor det gikk av en sti til toppen. Skogtopp med ingen utsikt. Ingen skilt eller varde, fikk tatt det vanlige bilde og tok raskt samme vei tilbake til bilen hvor kursen ble satt for Fjerdingby og Barlindåsen og Ramstadslottet i Ræling kommune.

Plass til 2 biler i veikanten. Det er og en større plass litt lenger ut mot hovedveien.
Hit-men ikke lenger med sykkel