Tråvassåsen med Ungene (30.05.2021)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Ascents Tråvassåsen (240m) 30.05.2021
Visits of other PBEs Gonge parkering (75m) 30.05.2021

Ungene hadde lyst på en tur til Bamble i dag, så da la jeg opp til en topp når vi var her nede :) Parkerte ved motorveien og fulgte grusvei oppover. Tok av blåmerket sti for og gå utenom privat gårdstun med gjennomgang forbudt. Var greit og gå stien nå, men denne blir nok ganske fort gjenngrodd... ute på grusveien var det bare og følge grusveien videre oppover, hadde egentlig tenkt og gå bekkedalen innover mot myra, men klarte og gå for langt, så endte med og ta av en hogstvei som gikk langs åsen innover. Kom ganske nær toppen da jeg så det gikk en svak sti i rett retning. Krysset en liten myr og opp mot toppen, kom på en flott topp med god utsikt, men etter og ha sjekket kart var vi fortsatt 50 meter fra rett topp. Greit og ta seg over til riktig, ikke så bra utsikt her, men greit nok... ble en god pause i varmen med kaldt drikke og litt sjokkis. Samme vei ned, men med en avstikker oppom Grongeleieren.