Liten rusletur ovenfor Geiranger (23.05.2021)

Written by Nils (Nils Haugene) GSM

Start point Hotell Utsikten (278m)
Endpoint Hotell Utsikten (278m)
Characteristic Walk

Denne pinsen hadde vi leid en bobil sammen med et vennepar av oss. Målet med turen var å kjøre til Geiranger. Vi dro fra Lier fredag ettermiddag, og var tilbake igjen mandag 2. pinsedag på ettermiddagen.

Værmessig var vi svært heldige. Det sørlige Østlandet skulle få en del regn denne helgen, mens det var meldt langt bedre i områdene ved Geiranger. Det er jo oftere motsatt... Så vi ankom Geiranger lørdag kveld i et nydelig vær, hadde en overnatting der, og våknet opp til en strålende søndag med sol mesteparten av tiden. Nesten i overkant varmt da vi spiste middag på en restaurant nede ved kaia.

Da vi skulle kjøre hjemover igjen stoppet vi i nærheten av Hotell Utsikten, og ruslet en liten runde derfra. Vi måtte nesten røre litt på oss i det nydelige maiværet, og samtidig få nyte noe av utsikten til fots, og ikke bare gjennom et bobilvindu.

Av de gangene jeg har vært i Geiranger, så var nok denne den fineste!

På vei ned mot Geiranger lørdag kveld ble det naturligvis en liten stopp for å nyte den praktfulle utsikten.
Fra spaserturen på søndag, før vi kjørte videre hjemover. Hotell Utsikten ses oppe til høyre. Nærmest til høyre for oss er Hole hytteutleige.