Seksortklumpen Bjugn (14.05.2021)

Written by Stigun GSM

Start point Høgås p-plass (100m)
Endpoint Samme (100m)
Ascents Seksortklumpen (492m) 14.05.2021 10:58
Visits of other PBEs Høgås p-plass (100m) 14.05.2021 09:17
Etter overnatting på Brekstad kjørte jeg til Høgås p-plass. Satset på "ultralett ekspedisjon"; med lette sko og uten sekk. Fin grusvei i starten, deretter inn på sti, kom betenkelig raskt over i snø og is-dekte partier, men heldigvis skulle det bli mindre av denslags oppe i høyden. Vått i terrenget, og forsøkte; uten særlig hell, å unngå å bli våt på bena. Ved kryssing av et større flatt myrområde hvor jeg også måtte ned noen høydemeter fikk jeg øye på toppen, med mange sakteroterende vindmøllevinger som dominerende blikkfang
Målet ikke vanskelig å få øye på der fremme

Småbratt på slutten, delvis inn på vei anlagt ifm vindmølle"parken" og opp til toppvarden.

Noe skyet og disig, trolig bedre utsikt i bedre finvær. I nordlig retning nærmere et hundretall(det var visst ikke SÅ mange; så bare slik ut...) vindmøller bortetter fjellryggen
Vindturbiner "så langt øyet kan se"

Ned igjen samme vei, og videre i retning Kjerringklumpen. Etter bestigning av denne tikket det inn melding om at Otto og Tare hadde vært på Seksortklumpen to timer etter meg! For et utrolig sammentreff!! Vi feiret slumpetreffet med trivelig middag på Åfjord Fjordhotell om kvelden; vi kunne bare ikke tillate at vi to ganger passerer hverandre med minimal tidsdifferanse uten å treffes(Forrige gang var i Mo i Rana i 2017 etter min bestigning av Oksskolten da vi parkerte ved siden av hverandre, uten å oppdage det før etterpå!)

Er det mulig....

Written by otto 14.05.2021 17:18

På samme dag til Seksortklumpen, får sjekke i resepsjonen om det bor noen vestlendinger her.....

Sv: Er det mulig....

Written by Stigun 14.05.2021 23:38

Helt utrolig! Og nå har vestlendingen sannelig havnet på samme hotell også. Takk for meget hyggelig middag og prat!