Neådalssnota mv (26.04.2021)

Neådalssnota SØ2 (1,443m) 26.04.2021
Neådalssnota sør (1,466m) 26.04.2021
Sprikltjønnknubben (1,175m) 26.04.2021

Knempefin tur på kjempefin dag. Eneste aberet var at føret var ekstremt tungt og gav lite gratis på transportetappene. Mye brøyting etter siste ukes snøfall, og vanvittig dårlig glid i snøen. Ble både store klabber under fellene og store klabber under skia uten feller periodevis. Men vi kom oss rundt med HP som den suverent mest aktive sporkallen.

Dagens mål sett fra skaret mellom Halsbekkhøa og Storbekkhøa. Mektige omgivelser.
Vaspasamt langs Sprinkltjønnin. HP med kurs til ryggen opp på Neådalspiken. Neådalssnota bakerst.
Neådalspiken ned mot Kårvatn.
Fra Neådalspiken mot Neodalssnota. I følge Gudmund kaller lokale inni Todalen toppen for «Dronninga». Vi gikk ryggen rett til topps fra skaret nord Neådalspiken N.
Neådalspiken N. Bar skia opp ett bratt heng på 50 meter sørsiden av denne toppen.
Stedvis bratt opp ryggen til Neådalssnota. Og varmt.....fellene fant på at de skulle klabbe. På ett punkt traversene vi litt ut på vestsiden av ryggen, da det fremstod som mer effektivt enn å bale opp ryggen.
Tilbakeblikk på ryggen vi fulgte
HP snart på Neådalssnota SØ2.
Bildet tatt fra Sprikltjønnknubben og viser vår  nedkjøring fra Neådalssnota SØ2.
Bildet tatt fra Sprikltjønnknubben og viser vår nedkjøring fra Neådalssnota SØ2.