Til topps i Vik i hælene på Bigmob (24.04.2021)

Written by Hawkeye (Finn Olav Ulvund) GSM

Ascents Nummestolane (1,640m) 24.04.2021

Fetter (Webjørnsen) og jeg kjørte fra Vang til Vikøyri, hvor vi hadde avtalt å møte Tonje (Tonjeeb95) og Sunneiv for å sammen bestige Nummestolane. Kjørte opp til Parkeringsplassen rett overfor Grønsberg, og fant en fint teltplass hvor vi overnattet.

Etter å ha våknet dagen etterpå registrerte jeg at det hadde kommet to personer til som skulle på skitur, og etter nærmere undersøkelse viste det seg å være en annen peakbooker! (Bigmob), og hans turfølge. Etter å ha utvekslet noen ord, gikk de i vei litt før oss. Det gjorde etter hvert jobben enklere for oss, siden vi kunne følge sporene deres.

Gikk til fots til Øvste Nummedalsstølen, og et par hundre meter til, før vi kunne spenne på oss skiene. Herfra var det nydelig skiføre med med et fint lag nysnø. Vi fulgte sporene til Bigmob opp til Rambera, videre ned til 1453-vannet, litt bortover, så slakt opp til Nummestolene 1640.

Været var ikke helt som forespeilet, men alt i alt ble det en knallfin tur, med morsom nedkjøring, og mye prat om kommunetopper.