Storås og Bustingen i Sandefjord (08.04.2021)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Bustingen (276m) 08.04.2021
Storås (284m) 08.04.2021
Jeg kom kjørende fra Andebu etter å ha vært oppom Vetan, og parkerte ved bomveien midt mellom Storås og Bustingen. Jeg fulgte bomveien så langt den gikk, bratt opp til ei hytte som ligger oppe i lia på sørryggen til Storås. Herfra gikk det et svakt tråkk videre retning toppen som jeg forsøkte å følge. Det gikk som det måtte, og jeg kom naturligvis ut av tråkket temmelig fort. Snirklet meg videre mellom nedfalte trær og bratte småskrenter til jeg kom frem til den nedbøyde trigpunktstanga. Selve toppunktet mener jeg ligger omtrent 100 meter nord for trigpunktet, kun tatt på øyemål;)
Omtrent samme rute tilbake igjen, tok en vannslurk i bilen, og fortsatte opp en noe gjengrodd skogsvei rett på andre siden av veien som førte meg til topps på Bustingen. Ingen markering på toppunktet, men et flott utsiktpunkt på vestsiden av kollen.
Bomveien opp mot Storås er et godt utgangspunkt for turer til toppen
Stilige trær på vei opp mot Storås
Det bøyde trigpunktmerket på Storås
Det høyeste punket på Storås mener jeg burde ligge omtrent her, ca 100 meter nord for trigpunktet
På vei opp mot Bustingen fikk jeg et fint tilbakeblikk mot bratthellingene på Storås
Toppunktet på Bustingen
Utrolig flott utsikt vest for toppen på Bustingen