Brakstadfjellet fra Brakstad (17.02.2021)

Written by alewik (Aleksander Wiken)

Start point Brakstadfjellet (16m)
Endpoint Brakstadfjellet (17m)
Ascents Brakstadfjellet (318m) 17.02.2021

Brakstadfjellet fra Brakstad

Antenne for flykommunikasjon på toppen av Brakstadfjellet.

Forsøk på ny rute til Brakstadfjellet. Etter å ha studert kartet så jeg at det var tegnet inn en annen rute enn den jeg vanligvis har fulgt de gangene jeg har vært på Brakstadfjellet. Stistart var som ventet noe knotete å finne. Dessverre så er det ikke uvanlig på Holsnøy at grunneiere gjør det de kan for å utydeliggjøre hvor gamle turstier går. Etter å ha klatret over et gjerde og lusket meg over et jorde fant jeg stien. Denne har tydeligvis vært betydelig mer brukt før og var tydelig merket hele veien til toppen. Jeg benyttet også anledningen til å stikke innom begge telefon/kommunikasjonsmastene på vei opp til toppen. Liten pause på toppen, før jeg fortsatte den vanlige veien ned til skaret mellom Vollo og Myrtveit og derifra ned til Vollo.

Utsikt mot Eldsfjellet
Varden på toppen av Brakstadfjellet.