Sagetindane mildværsskitur (19.02.2021)

Ascents Ljøskarhaugen (362m) 19.02.2021 10:45
Sagtennene (1,023m) 19.02.2021 10:45
Visits of other PBEs Lotsstøylen (420m) 19.02.2021 10:45

Mildvær og etter hvert interessant skiføre. Ganske mye vind i høyden og selv om det var ca 7 plussgrader ved Lotsstøylen, var det ca 0 på toppen. Sørgelig lite snø igjen på toppen og fulgte veien nedover igjen et stykke før jeg forsøkte meg på litt skikjøring i terrenget. Det var svært vekslende, men bedre fra ca 750 og ned til litt nedover mot fellesfjøsen. Der ble det brått skikkelig sugeføre! Da var det bare å komme seg inn på støylsveien igjen hvor tråkkemaskina hadde kjørt. Da ble det mer fart under skia :-)

Vi har blitt bortskjemt i de siste ukene med flotte forhold. Det var uansett en deilig tur :-) Senere ble det henting av Vinjar og kameraten Matheo på skolen og kjekk og aktiv ettermiddag heime på Lotsberg.
Lite snø i høyden
Noen svinger ble det før sugeflret satte inn for fullt
Guttene i gang med hver sin spade