Seltunfossen send (16.02.2021)

Written by kristoffergh88 (Kristoffer Günther Hansen) GSM

Visits of other PBEs Seltunfossen (500m) 16.02.2021 21:26

Anmarsj i skogen idag. Tok bare 30min. Easy! Jeg klatret første lengde. Chill å hooke hullene til Herman første 20m. Gikk ut hele tauet og Andreas fulgte et par meter før jeg fikk satt stand på en sva plate. Halveis hengende stand. Første lengde er kanskje hard 4+. Andreas tok neste lengde. Han gikk ca 35m. Grad 4 ca. Da var vi under dagens antatte crux. Var langt og bratt og det rent mye vann, men så oss ut en tørr stripe. Jeg fikk lede. Gikk først opp en litt våt søyle og opp et par små opptak. Ca 20m. Satte stand her for å ha nok skruer for bratten. Jeg fikk lede neste også. 20m dønnvertikalt. Stortsett god is, men måtte konsentrere meg skikkelig. Slaket litt ut og gikk ca 10m til og ny halveis hengende stand. Vil si dette var klokkeren 5,er klatring. Andreas fikk siste lengde og klatret ca 40m grad 4+. 4 rappeller ned igjen. Satte igjen en taustump i første abalakov da isen var litt våt her. Ellers kjørte vi klatre tauene rett i isen. Flott tur.

Første lengde
Andre lengde
Slake partiet etter cruxet
Opp mot crux lengda
Den litt våte søylen før cruxet