Knarren (27.07.2012)

Visits of other PBEs Furuvannvegen Bomveg 27.07.2012
Parkering Beinbråtdalen (652m) 27.07.2012
Toppen i sikte
Vi kom fra Fagerlihei. Kjørte til Grova og etter å ha kjørt ca 6,6 km mot Fjågesund, kommer du til et postkassestativ der det står Tremyr. Ikke ta den veien som går opp ved postkassestativet, men ta veien som går oppover ca 2-3 meter etterpå. Denne så vi ikke. Det er en bom der du tar av fra hovedveien og det koster 40 kroner å kjøre opp veien, som heter Furuvannvegen, i år også. Følg denne veien til du kommer til en traktorvei som går til venstre. Dette er ganske langt innover og du passerer kraftlinjene mange ganger før du kommer frem. Vi parkerte her og fulgte, som de andre traktorveien et stykke, før vi skar opp lia og kom rett på varden på toppen. Noen har fjernet de to steinene på toppen av varden, så den ligner ikke 100% på bildet til 500fjell lenger. Rett ved varden er det en blåmerket bolt i fjellet. Vi spiste en banan og så litt på utsikten, men det var ganske mye innsekter her, så vi satt ikke lenge. Vi fulgte en sti litt bortover toppen og fant en rødmerket sti, som gikk nedover. Denne fulgte vi en stund. Men den er ikke godt merket, så vi så den bare her og der på veien nedover. Vi vet ikke hvor den starter, for vi mistet den helt på slutten. Vi brukte 1 time t/r med litt mat på toppen og fotografering. Fin utsikt herfra. Vi kom hjem til Skien ca 22.15. Lang, men fin kveldstur. Regnet kom da vi kom hjem.