Kjerringøyra (24.01.2021)  6

Characteristic Snowboarding
Ascents Kjerringøyra (1,414m) 24.01.2021
Maratind (1,319m) 24.01.2021

Båt fra Sæbø og start ved Skår. Nydelig tur på en flott dag. Stort sett fint føre, men rimelig avblåst fra toppen av Maratind og til topps på Kjerringøyra. Utsikten rundt så langt inne i fjorden var veldig fin!

På tur med Jonas, Solve, Synnøve, Jørn, Øystein, Kristian og Ola.

Vi hadde skyssbåt fra Sæbø 08.00 og var tidlig igang. Her på vei opp, med Litlehornet til venstre i bildet.
Når vi kom over Skårsetra begynte sola å komme opp i horisonten.
Deler av turfølget gjør seg klar for en snartur innom Litlehornet.
Rett under Maratind som vi passerte på vei opp mot Kjerringøyra.
Mellom Maratind og Kjerringøyra blei det en matbit med et spektakulært skue.
Siste biten opp mot Kjerringøyra var veldig avblåst. Vi fant en nedkjøring som ga oss kjøring hele veien, men naturlig nok var ikke forholdene her i høyden mye å skrive hjem om.
Meget god utsikt fra toppen.
Varden og utsikt mot Dukhornet.
Deler av turfølget(Jørn, Kristian og Øystein) gikk videre til Otolhornet og hadde en fin nedkjøring der mot Litlehornet. Resten gikk til topps på Maratind og hadde en fin nedkjøring herifra og ned til Skår igjen.