Storeskardet med OA og Gry (17.01.2021)

Written by LarsStorheim (Lars Storheim) GSM

Start point Panoramaheisen (1,093m)
Ascents Hågeberg (1,003m) 17.01.2021 not summited
Visits of other PBEs Storeskardet skinedkjøring start (954m) 17.01.2021

Fjerde tur ned Storeskardet til Rukkedalen, denne gangen med Ole Arne og Gry, som begge var gira på å sjekke ut denne smått legendariske nedkjøringen (ikke nødvendigvis pga. kvaliteten på skikjøringen). Vi tok skiheisa til topps og staket oss ut fra Panoramaheisen. Selv om det var rikelig med snø var det dessverre variabel snøkvalitet, med en del vindpåvirket snø og harde flak flere steder. Men vi kom oss ned. Tror det var enda flere vindfall her nå enn tidligere, selv om det bestandig har vært en knotete affære ned her.

Turens dramatiske høydepunkt kom da Ole Arne veltet oppå ei spiss rot og slu skuldra ut av ledd. Heldigvis var vi ikke langt unna bunnen og bilen når dette skjedde, og skuldra poppet på plass av seg selv, slik at de verste smertene gav seg. Jeg hadde et par paralgin forte-tabletter som omsider kom til nytte (etter utallige fjellturer i sekken). Tross dette var alle fornøyde med turen - det vil vise seg om det frister til gjentagelse?

Ole Arne og Gry klar for å sette utfor. Jeg bar med meg drona i sekken, men det ble ikke det helt store resultatet utover dette bildet.
Så lenge skuldra var på plass var Ole Arne i farta som vanlig.