Innafor Vardfjellet. (03.01.2021)

Written by GeirI (Geir Ingebretsen) GSM

Start point Grandsetra (275m)
Ascents Sørvest for Trolltinden (1,291m) 03.01.2021 12:50
Vardefjellet (896m) 03.01.2021 14:18

- Sørvestre Trolltinden.

Dagens tur gikk fra Grandsetra innpå toppen med det velklingende navnet "Sørvest for Trolltinden". Finner ikke noen dokumentasjon på at vi har vært der tidligere, så da er vel det tilfelle da. Synes forresten toppen kunne vært omdøpt til Sørvestre Trolltinden, den fortjener såpass.
Forøvrig en kald, klar og stille vinterdag. De få centimetrene med snø som kom her inne nyttårsaften ga god "finish" på overflata også over skogrensa. Fulgte hovedleia mot Vardfjellet i starten, ei rute som så ut til å være hyppig frekventert i romjula. Etter å ha sett ut mest mulig sporfri returlinje, dreide vi østover i retning dagens mål.

Dagens hovedtopp i sikte.

Sola sleit litt med å komme over og forbi Skjorta, så vi gikk en del i skygge.

Men oppe i sørflanken varma sola godt.

Vi ankommer toppvarden. Ser ut til å være kø borte på Trolltinden.

Etter ei matpause på toppen fulgte ei fin nedkjøring på nordsida.

Idyllisk i Strandalsbotn. Mer laussnø her.

Glimrende føre ned skogen fra Vardfjellet ga en fin avslutning på turen.