Sønnanåheia (22.12.2020)

Written by Døl (Ole Mads Øvergaard)

Start point Saudavegen (80m)
Endpoint Saudavegen (75m)
Ascents Sønnanåheia (386m) 22.12.2020 12:38
Toppen
Skiltet vi ikke så før vi skulle ned.

Vi parkerte der vegen går opp til Gjerde. Hadde tenkt og gå opp den stien som går opp til den stien som går opp lengere nede for og spare noen høydemeter. Det var ikke lurt, for den stien var nok grodd igjen for lenge siden. Da vi endelig kom opp på rette traktorvegen fulgte vi den helt til kraftgata. Vi syntes da at stien gikk i feil retning, så vi gikk ut i terrenget igjen. Det var heller ikke smart. Fant igjen stien og fulgte den til neste gang den gikk feil retning. Feilen er at det sto skilt om at stien var rundløype, og ikke at den gikk til toppen. Hadde det stått det så hadde vi fulgt den.----- Vi fulgte stien ned at, og da fant vi skilt om Sønnanåheia.

Mange peakbookere er veldig flinke til å skrive gode tur rapporter. Men enda flere skriver ingen ting. Hadde jeg her funnet en god beskrivelse om ruta hadde jeg spart masse krefter. Jeg har halv lungekapasitet og elendige hofter, så jeg går på arghet,.... jeg skal ikke slutte å gå på topper.