Ullstinden (22.11.2020)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers) GSM

Start point Snarbyeidet
Ascents Sørvestre Ullstinden (1,078m) 22.11.2020

Etter den fine stegjern-og-isøks tur jeg hadde på Durmålstinden for bare en uke siden, ville jeg aldri trodd at det skulle bli bra nok snøforhold for å starte skisesongen denne helgen. Men sånn ble det. Johanna var meget gira på å lufte skiene, selv om både jeg og Kamila var veldig skeptiske til skiføret. Jeg var på en måte også motivert til å gå på ski, men jeg var ganske sikker på at vi kom til å gå ned med ski på sekk. Vi ble alikevel enige om å prøve oss på Ullstinden og bare se hvordan det skulle gå. Både været og skiføret skuffet oss ikke! Det var selvsagt ikke så mye snø enda, men det var en god såle og all stein var ganske godt synlig, så det gjorde meg mindre bekymret for haiangrep på nedkjøringa. I topphenget ble vi belønnet med tidenes soloppgang, og det var bare å nyte det så lenge vi kunne. Lite folk på fjellet gjorde det hele en topp dag på tur med to gode venninner og et skiføre ingen av oss hadde forventet. Takk for en kjempeflott, forsinket bursdagstur Johanna og Kamila!

Og da en ny skisesong i gang, etter en 5 måneders pause. Parkeringsplassen ved Snarbyeidet.
Opp den første bakken
Plutselig dukket det opp en liten sol på horisonten
Tømt for folk
Johanna med en fantastisk soloppgang bak
Mot den høyeste toppen på Ullstinden
Finner alltid tid til å nyte denne utsiken