Modalen: Smørstakken (11.10.2020)

Written by Runemb (Rune Blomberg) GSM

Start point Demning Stølsvatnet (580m)
Endpoint Samme (580m)
Ascents Smørstakken (1,108m) 11.10.2020

Parkering: God plass rett nedenfor demningen.
Stier :Sti fra start og over til Skålebotnen. Sti fra Skålebotnen og opp til ca 1020 moh.

På vei opp fra Stølsvatnet. Ble overrasket da jeg fant en tydelig sti oppover her.

På vei ned i Skålebotnen. Her er stien ikke så tydelig og jeg misten den på vei ned. På tilbaketuren fant jeg stien som går litt oppe i skråningen til høyre. Utsikt mot Smørstakken litt til høyre for midten av bildet.

På ca 1040 moh. Stien er forsvunnet her, men terrenget videre er lettgått.
Ser nå toppen.

Topplatået. Det var tre toppunkt her oppe. Var innom alle og målte med GPS. Den sydligste virket høyest. Rettet på plassering,PF og høyde i PB

På vei nedover stien. Er her på ca 900 moh. Utsikt ned i Skålebotnen.

Første del av turen. Jeg forlot stien ved en gammel stølstuft.
Andre del av turen. Rød linje: Mer eller mindre tydelig sti. Blå linje: Ingen sti.

For begge kartene: Omtrentlig rute nedover, tegnet i etterkant.