Høyanger/Hyllestad : Handalsnipa (09.10.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Handalsnipa (634m) 09.10.2020 11:57
Visits of other PBEs Lavikdalen parkering (320m) 09.10.2020 11:23

Vi våknet opp i Rutledal til øsende regn, men det gav seg heldigvis etterhvert. Vi var usikker på hva vi skulle finne på og valgte å begi oss mot Oppedal og ta dagen som den kom. Ove hadde vært på tur siden lørdagen, Vinjar og jeg fra søndag. Vi kjente at det kanskje var greit å bevege oss nordover mot Nordfjord etter hvert.

Første stopp ble Lavikdalen og jeg tok meg en rask tur opp på Handalsnipa mens Vinjar og Ove styrte på nede ved bilen til jeg kom tilbake. Det var en grei tur, ikke noen utprega sti, men jeg fant et tråkk oppover som var grei å følge et godt stykke. Rimelig vått i terrenget idag, men det er nok et ganske vått terreng til vanlig også. Flott utsikt fra toppen. Denne er veldig grei å kombinere med Laviksåta, men den har jeg tidligere besøkt, så det ble ikke prioritert i dag.