Finnheimfjellet (04.10.2020)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Breivikeidet (51m)
Ascents Finnheimfjellet (1,148m) 04.10.2020

Indisk sommer hadde kommet til Nord Norge denne helgen og da passet det fint med en tur i lag med både Kamila og Johanna. Av uheldig grunn hadde vi ikke klart å få til en tur på Finnheimfjellet tidligere i høst, så både jeg og Johanna var ihvertfall motivert til å komme oss dit. Vi fulgte den merkede "stien" ifm Ti-på-Topp opplegget. Av og til var ruten ikke helt lett å følge, men terrenget var uansett fint å gå i, bare litt fuktig noen steder i dalen. Møtte på ikke så mye folk før vi var et godt stykke oppe på fjellet. Vinden blåste litt da vi nærmet oss toppen, men det var ikke så kjølig at man virkelig hadde behov for bukser ;-) Gikk rolig hele turen og det ble mange timer ute i det fine varme været. Akkurat det man trenger etter nesten 2 måneder med regn. Takk for en herlig tur, damer!

Høst i dalen
Varmt for årstiden!
Elvekryssing
Oppe på ryggen
Johanna på den brede toppen