Varden i Frogn (16.08.2020)

Written by SunnivaR (Sunniva) GSM

Start point Ormeleina - Håøya (3m)
Endpoint Ormeleina - Håøya (3m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Varden i Frogn (230m) 16.08.2020

Varden i Frogn

Kommunetopper i Viken fylkeskommune

En fin solskinnsdag reiste vi til Drøbak for å ta en familieutflukt til Håøya og Varden i Frogn.

Fra Sundbrygga i Drøbak går fergen til Oscarsborg. Der har de den fine ordningen at man kan ringe og bestille tur til Ormeleina brygge sør på Håøya som de svipper innom etter Oscarsborg. Når man skal tilbake er det bare å ringe å bestille litt på forhånd. Informasjon om dette finnes på Oscarsborg's webside under forsvarsbygg.no. Se Ferge til Oscarsborg.

Fra Ormeleina går det en veldig sjarmerende smal gammel vei i sikksakk oppover lia fram til kanonstillingene hvor det er fabelaktig utsikt ut over Oslofjorden. Videre er det god sti helt til toppunktet som ligger litt inne i skogen.

En super dag for både unge og gamle. Stas med fergetur, piknik og ikke minst småmakrellen som suste frem og tilbake og blinket i solskinnet foran brygga da vi ventet på ferga tilbake.