Mugnetind (16.08.2020)  6

Written by Atomsilda (Jørn Håvard Ask) GSM

Start point Mugnestølen (1,030m)
Ascents Mugnetinden (1,738m) 16.08.2020 12:30
Visits of other PBEs Mugnestølen parkering (1,026m) 16.08.2020 09:47
Mugnetinden nedre stidele (1,463m) 16.08.2020 11:46
Mugnetinden øvre stidele (1,594m) 16.08.2020 12:08

Etter gårsdagens flotte tur inne ved Fleinsendin og en god teltnatt ved bredden av sjøen var dagens turmål Mugnetind. Jeg ville gjerne ha med kona på denne flotte enkle toppen i dette området. God sti og godt merket til toppen. Heller ikke mye ur sånn totalt dett på turen. Kona som absolutt ikke liker ur synes dette var helt innafor. Vi brukte god tid på turen med mange pauser.

Det var brennhett og vi måtte drikke mye på turen. Jeg fant en snøskavl og tok med litt snø i en pose og hadde både cola og fanta...superkalde på toppen!!! Herlig!! En god del folk på tur i dag. En kar hadde med seg paraglider og skulle ta "snarveien" ned, men det var for dårlige vindforhold slik at han måtte gi opp forsøket.

Da vi kom ned til Mugnebottjernet måtte jeg bare ta meg et bad. Ikke veldig varmt, men en slik varm dag må man bare ut å kjøle seg litt. Dagen ble avsluttet med en bedre middag på Beitostølen. Dette ble ei topp helg i snille flotte fjell.