Havsås (12.06.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Havsås (282m) 12.06.2012

Bamble pf 100. Turfølge: Sniff:)

Parkerte nord for gården på Nordre skogen. Skogsvei fra start. Så på kart at det gikk sti på øst og nord siden av toppen, og tenkte: Kult da kan jeg følge stien til foten av åsen...ikke å anbefale! Gammel sti som er nesten igjen grodd, og trær på kryss og tvers. Men følg heller retur sporet opp til toppen, siden det går en super flott sti helt opp til toppen (motorvei standard!) Og denne toppen er godt besøkt, noe jeg ikke trodde da jeg knotet meg opp på "baksiden". Ble overrasket når jeg kom opp på toppflata å se den flotte stien krysse der oppe. Så det går nok bra sti opp fra nord siden også, men med utgangspunkt fra ett annet sted en der vi startet.

Og på toppen er det bok for registrering, gapa-huk med bord og stoler, OG ikke minst: HISTORIE:) Dette "lauget" som drifter her, er flinke. Og hadde fler av disse lokale toppjegerne registrert seg på peakbook, hadde nok det vært andre navn som hadde ruvet høyest på flere av listene her inne:)

Men masse flott i området:( så det er bare å plukke!

Missing title

Written by Roger 15.06.2012 00:05

Det var nå en svært uvanlig vei opp da, kan neppe ha gått folk i det tråkket på over 30 år:) Ser du har igjen Tråkfjell som en av to topper i Bamble. Der går det sti opp fra nordsiden, fra skogsbilveien, hvis det kan være av interesse:) (se beskrivelse i turrapport) Sannelig dukket jeg ikke opp på et av bildene dine gitt.

Sv:

Written by 19topper 15.06.2012 00:21

Det var deg jeg så på korktavla....! Syntes det likna. Joda den stien kan jeg skrive undre på ikke var brukt av mennesker på mange år:). Så er det nåde en ikke bruker tid på etterretning før en labber avsted...

Joda har lest turrapporten, så kurs er staket ut, så takker for det:)