Glittertinden fra veien ved Heimsetre via Rundhø (31.07.2020)

Written by dygj (Bjarte Dyngjeland) GSM

Start point Vei ved Heimsetre (937m)
Ascents Glitter-Rundhøe (2,089m) 31.07.2020
Glittertinden (2,452m) 31.07.2020

Parkerte ved ny bro langs Spiterstulveien ved Glitra. Liten sti/tråkk gjennom skogen og etterhvert vardet langs Skauta til der den DNT stien fra Spiterstulen kommer opp fra høyre.

Opp uren til Rundhø. Stort sett grei ur. Tenkte mange ganger at nå er jeg oppe, men det var alltid en topp til.

Topplatået hadde tre ganske like toppvarder så alle ble besøkt.

På toppen traff vi noen småpiker som skulle til Glittertind, så da kunne ikke vi være dårligere så vi tok turen videre dit.

Uren opp fra bandet til Dnt stien var egentlig ganske ok.

Kanonfin utsikt fra Glittertind. Sol og blå himmel. I motsetning til forrige tur da sikten var på to meter og det snødde, i Juli.

Nedigjen langs DNT stien, som jeg synest er veldig bratt til å være DNT merket. Bommet litt på stien langst Skauta på tilbaketuren. Stien går der vi gikk opp.