Reinebringa (08.07.2020)

Reinekallen (666m) 08.07.2020
Visits of other PBEs Steinleia P-plass (5m) 08.07.2020
Utsikt over Reine
På vår Latskapstur til Nord-Norge denne sommeren, måtte vi likevel gå noen småturer. En tur jeg har tenkt på lenge, er Reinebringa, selv om dette er Lofotens største turistfelle.
Parkering i Reine er et kapittel for seg selv. Så mange besøker dette stedet at det er fullt over alt og bilene står feilparkert langs hele hovedveien. Vi parkerte inne i sentrum og gikk sammen med vennene våre bort til startstedet for trappene, og vi var ikke alene. På hele turen møtte vi en strøm av turgåere, både superspreke og de som egentlig ikke burde gått der. Det er ca 1650 trapper opp og de er ikke tilpasset mine føtter. Tungt å gå når man må ta mange steg for hvert trinn. På vei ned endte jeg med å gå slik krabben går, sidelengs, da kne og tær ikke ville noe annet, men kom både opp og ned.
Der trappene slutter er det nok ikke så bra å gå i regnvær, underlaget er ikke et drømmeunderlag, men forstår det slik at så fort koronaen er borte og skjerperane kommer tilbake, blir det trapper helt opp til det første utsiktspunktet. Vel, utsikt er det hele turen opp, eller spesielt ned. Vi slet litt med å holde koronaavstand til møtende, men folk tok stort sett hensyn.
Fantastisk utsikt fra denne toppen, synd med alle folka. Men en må tenke at dette er flott at så mange bruker naturen også.