Store Soleibotntinden (15.07.2020)  3

Written by torelie (Tore S. Lie) GSM

Start point Tverrelvi (1,233m)
Endpoint Tverrelvi (1,219m)
Ascents Store Soleibotntinden (2,083m) 15.07.2020 12:03

Tur med Otto. Møttes på Turtagrø litt før ni og dro innover Tindevegen til Tverrelvi. Ingen andre på parkeringen da vi kom. Oppholdsvær, men tåke over toppene på tur oppover. Regna siste kneiken opp og ble glatt på steinene. Brukte to og en halv time uten stress. Tilnærmet ingen sikt, ventes litt og fikk så vidt sett ned i Soleibotnane, men lite å se til Hurrungangene og toppene rundt oss. Synd, men været rår man ikke over. Fin og hyggelig tur i godt selskap. Lav score påvirket av sikten, med sikt ville den vært høyere. Lang innmars, gode råk til siste oppstigning. Greit varder og lett å finne veien oppover. Bratt oppstigning og litt luretopper før man var på toppen. Peakbook var ikke helt i slag og fikk beskjed om at turen ikke ble lagret. Tid og toppregistrering ble lagret likevel. Importerte gpx-data og ruten registrert på Polar Grit x-klokka mi. Godt tips for senere. Kjørte Tindevegen til Årdal etterpå, fin tur. Videre via Tyin, Beitostølen og Valdresflya hjem igjen, så ble fin motorsykkelrunde også.