Lindtjørnsknuten fra Visland/øst (04.07.2020)

Written by dygj (Bjarte Dyngjeland) GSM

Ascents Lindtjørnsknuten (734m) 04.07.2020 15:02
Lindtjørnsknuten Vest (730m) 04.07.2020 15:09
Visits of other PBEs Sjursvatnet parkering (333m) 04.07.2020 16:08

Parkerte på liten p-lomme langs "hoved" veien. Plass til 4-5 biler.
Skogsvei var stengt med grind, men det er godt mulig at det er ok å kjøre opp. Jeg gikk hele veien.

Skogsveien slutter i en snuplass. Her går det en tydelig sti til venstre og traktorspor til høyre.
Jeg tok til venstre, og den stien sluttet i en myr etter en stund. Fulgte små trakk videre og gikk rundt Storetjødn. Ok å gå egentlig, men litt tungt fra vannet og opp.

Nær toppen er det en tversgående hakk, delvis fullt med vann. Fant en ok passasje der vannet slutter. Antagelig mulig å vade andre steder.

Vardet herifra og til Høyeste punkt. Liten varde type en stein i været.

Videre til kommunetoppen. Her kom det blå merket løype opp fra venstre. Se bilde.

Ned igjen fulgte jeg hakket og svingte av mot Storetjødn igjen. Lå en båt på land så jeg tenkte det gikk en sti langs vannet, men det var feil. Minitråkk var alt eg fant.

Etter vannet kom jeg inn på en sti/tråkk som jeg delvis klarte å følge tilbake til traktorveien.
Ikke så lett å finne stistart og hvor stien gikk alle steder.

Ok tur, ok vær, en regnskur, ingen vindmøller, mye skog og hei.