Ombeo (02.07.2020)

Ascents Bandåsen (513m) 02.07.2020 17:07
Visits of other PBEs Seltveit parkeringsplass (250m) 02.07.2020 17:32
Seltveit P-lomme (240m) 02.07.2020 17:35

Høyeste punkt i Stavanger faktisk. Ganske så kronglete å komme seg dit.
Fra nord Nedstrand går det to ferger i døgnet.
Fra Finnøy var det mere en annen hver time, men man skal treffe veldig bra for å rekke oppom toppen mellom to ferger. Det tar 15-20 min å kjøre fra fergeleiet på Eidessund til parkeringen på Seltveit. Fra skippervika var det også langt mellom fergene.

Jeg tok ferge fra Finnøy til Ombo og Skipervika til Hjelmeland på returen.
bra med bompengekostnad også. Finnøytunnelen var over 100 for en bil.

På parkeringen stod det info skilt, og stien skulle være merket, men det var den ikke.Når en er over marken gå opp traktorspor til venstre. Litt oppe i bakken står det skilt til Bandåsen.
Du skal ikke over gjærdet der det er satt opp en passasje. (høyresiden).

Stidele litt oppe i bakken, ta til venstre /Nord vestover der. Umerket.

Fin topp med bra utsikt, så bortsett fra fergekabalen så anbefales turen.

Er en advokat som har bygget seg ett aldri så lite slott her. Tennisbane og park og 45 rom.