Kose tur til Skrim nord, m/ Sveinsbu besøk (02.06.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Grønlikollen (789m) 02.06.2012
Skrim (859m) 02.06.2012
Sveinsbuvarden (746m) 02.06.2012
Visits of other PBEs Sveinsbu (690m) 02.06.2012

Kongsberg pf 100 topp og DNT hytten Sveinsbu. Tur følge: Magnus, Amalie og Sniff:))) Sigurd var på speidertur og padlet i Farris hele helgen:)

Vi kjørte inn til parkeringen mot Ravalsjø. Herfra går blåmerket sti opp til hytta. Vi brukte ca 60 min opp. Når vi var kommet i orden på hytta (annekset), stakk vi opp til Sveinsbuvarden. Super flott utsikt til alle kanter:))

Flott natt på hytta (flott hytte forresten), stakk vi ned til bilen igjen, satte igjen storsekken, pakket om til liten sekk og vandret glade videre mot Skrim. Vi fulgte blåmerket sti opp til toppen, innom Grønlisetra (ifølge Magnus som har fått klokke med stoppeklokke, så brukte vi 1.38 t opp). På toppen var det igjen nydelig utsikt til alle kanter, så denne toppe er virkelig å anbefale:)
Det kom ett hyggelig ektepar fra Kongsberg orientering, som hengte opp 10 topp`er poster, så da fikk vi napp på første posten uten å løfte en finger:) post nr to hentet vi på Grønlikollen på tur ned igjen.