Garsjøkoia (13.06.2020)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Visits of other PBEs Garsjøkoia (385m) 13.06.2020

Hadde nettopp vært på Trettekollen, og gikk nå samme veien tilbake til Grunnvannet. Helt i østenden av vannet, tar det av en skogsbilvei / grusvei opp til høyre. Fulgte denne til litt forbi gamle Eiksetra, som ligger på høyre side. På venstre side var det en liten åpen plass. Her lå det en hel haug med kyr og hvilte og beitet. Disse måtte jeg forbi, for å komme til Garsjøkoia.
Di så litt lunefulle ut, så jeg gjorde meg så liten jeg kunne å snek meg så tett inntil trærne på høyre hånd som jeg kunne. Det gikk bra, og nå var det bare en liten bakke ned til hytta. Hytta var liten og rødmalt, og ligger på vestsiden av vannet Garsjø. Utenfor satt det en familie eller to, med små og store barn. De hadde booket hytta for hele helgen sa de. For det var visst et av Coronatiltakene. Kort opphold her, kun for å dokumentere, og så videre på Eikseterveien forbi stedet Solvang og ned til bilen igjen.

Dette ble en lang og fin tur, og markerte slutten på denne ukens samling.