Røvarden - Grimstad (14.06.2020)

Written by pernillefg (Pernille Frisch Gude)

Start point Kilen - Gamle E-18 (10m)
Endpoint Kilen ved gamle E-18 (19m)
Ascents Røvarden (112m) 14.06.2020 13:37

På vei hjem fra Lillesand og på besøk hos venner i Grimstad rakk jeg en tur opp til Røvarden. Passerte Østre Kystvei 549 på Fylkesvei 420/Gamle E-18 og tok av til venstre rett før Verven bru og parkerte ved bommen opp til Linnekleiv. Gikk deretter på grusvei en godt stykke, holdt mot høyre hele veien, hvor grusveien etterhvert delte seg med grusvei til venstre og kjerrevei mot høyre. Gikk kjerreveien et lite stykke før jeg tok for tidlig opp til høyre, trodde det var sti, men var nok mer en tørr bekk. (Det er et bedre alternativ å gå til enden av kjerreveien og så ta opp til høyre). Surret rundt i høy lyng og kvister til jeg kom til en myr som var klissvåt fra styrtregnet dagen før. Gikk tilbake og rundt en kolle, til jeg traff på en godt skjult sti som gikk til Røvarden. Superfin utsikt til havet fra toppen! På returen fulgte jeg stien til jeg kom ned i enden av kjerreveien, der jeg burde gått opp, fulgte denne til jeg igjen kom på grusvei og deretter til bilen. Fint tur i strålende sommervær!!

Bom ved parkering.  Mot Linnekleiv.
Bom ved parkering. Mot Linnekleiv.
Grusvei.
Opp kjerrevei rett frem.
Her er det fint å gå opp, i enden av kjerrevei.