Nordre Løkenseter (10.05.2020)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Visits of other PBEs Nordre Løkenseter (210m) 10.05.2020

Hentet ut camperen på Hemnes, og dro til Vestfold. Hadde egentlig bestemt meg for å ta Annevasshøgda og Presteseteråsen? men på grunn av at jeg kom meg litt sent avgårde, og av at ei lokal dame som bodde rett ved der jeg skulle starte, rådet meg til å vente med turen til søndagen, så ble den i utgangspunktet satt ut til i dag.

Gjennom hele natta regner det kattunger, og på morgenen fikk jeg meldinger fra venner i oslotraktene og fra venner på Finnskogen om at der hadde det snødd en del gjennom natta, så ble planen endret.

Hadde overnattet i sydøst enden av det fine vannet Eikeren, og i 11 tiden satte jeg kursen mot Sande. Kjørte videre sydover og parkerte ved en bom i nærheten av gården Orhus. Traff på grunneieren også, som fortalte at han var mektig lei av at folk kjørte i stykker bommene hans. Helt utrolig at det går an, spør du meg. Selv om bommen er av aluminium, så må det da bli store skader på kjøretøyet som blir brukt. Grunneieren ga i hvert fall gode tips til hvor det var greit å gå.

Gikk i sydlig retning opp til Orebergvannet, forbi denne i sydlig retning på god skogsbilvei, til
Nordre Løkenseter. DnT hytta var bare ei lita rødmalt koie omtrent. Tok en liten rast her, før turen gikk mot Brannåshytta. Hadde noen lette snøfall på turen.