Nasakletten og Hatlebrekkholten (07.05.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Nasakletten (428m) 07.05.2020 19:16
Hatlebrekkholten (349m) 07.05.2020 19:53

Det ble en sein ettermiddagsstart på denne helgas solo roadtrip med bobilen. Litt ymse meldinger og ikke helt spikra program, med med noen små punkter i margen. Planen var å komme seg til Sande, og derfra ta med seg noen småtopper før kvelden. Jeg hadde heldigvis tatt med sykkelen og den var kjekk å ha på denne første turen som jeg rakk før jeg måtte finne et sted å parkere for kvelden.

Lett å finne en grei vei opp til Nasakletten. Jeg traff etterhvert inn på en gammel traktorvein og deretter tråkk mot høgste punkt hvor det står en antenne og et bygg. Selv om det er en skogkledd topp, har den faktisk ganske grei utsik, så og si 360 grader :-)

Fint å bruke sykkelen videre ned mot Hatlebrekkveien og opp mot øverste gården. Her traff jeg en lokal beboer, og kunne få bekrefta at rutevalget jeg hadde planlagt, var et greit valg. Interessant liten topp, men uten den helt store utsikten.

Vel tilbake igjen ved bobilen, var det bare å kjøre videre mot Sande hvor jeg fikk parkere bobilen ved Sande Kro og motell og koble til straum for en billig penge :-)

På vei mot høgste punkt på Nasakletten, med utsikt mot Havstadfjellet
Nasakletten
Fint tillaget sitteplass på toppen
Utsikt fra Nasakletten
Artig terreng opp mot Hatlebrekkholten
Utsikt fra toppen
Parkering for kvelden ved Sande kro og motell