Surtningssue (04.08.2019)

Written by Maline (Malin)

Start point Memurubu
Endpoint Memurubu
Ascents Raudhamran (1,893m) 04.08.2019
Surtningssue (2,367m) 04.08.2019
Visits of other PBEs Memurubu (1,005m) 04.08.2019 08:00
Surtningssue via Memurudalen 04.08.2019 08:00
Surtningssue via Raudhamran 04.08.2019 08:00

Etter å ha tatt båten fra Gjendebu til Memurubu, latet oss hele dagen ved Gjendevatnet, badet og spist god middag gikk vi deretter opp til Raudhamran 1893 moh ganske sent på kvelden. Her bestemte vi oss for å overnatte! Det var en magisk opplevelse med stjerneklar himmel og overraskende behagelig temperatur gjennom hele natta. Vi levde i stor tro om å våkne til soloppgangen, men vi sov rett og slett for godt. Det var fristende å bare bli liggende i soveposen med utsikten vi hadde og sola som varmet til tross for at vi lå nærmere 2000 meter over havet. Etter litt kaffe og en real turmat pakket vi sekken og sette snuta mot Surtningssue. Vi ble fort tomme for vann da vi prioriterte kaffe, så turen opp dit ble mer slitsom enn den hadde trengt å bli da solen stekte ganske bra denne dagen og tørsten var til stede hele tiden. Returen ble lagt til Memurudalen, en vakker, men evig lang dal som føltes ut som den aldri skulle ta slutt. Avsluttet dagen på Peer Gynt spelet med Pål Christian i hovedrollen! Artig å se slekta i så stor rolle.