Tekslefjellet (28.04.2020)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Storlidalsfjellet (421m) 28.04.2020 13:35
Poskassen på toppen

Tok en tur til Landsmarka inni mellom byene i dag. Da vi kom opp til der vi skulle ta av til Rønningen, begynte det å hagle. Vi kjørte da ned til Ugge og til bommen for å se hvor veien vi skal sykle for å få fatt i flere topper inne der, starte. Da vi kom tilbake til Rønningen var byen over og vi kjørte opp til svingen, rett etter svingen er der en parkeringsplass der en kan stå. Gikk så inn til siste huset der veien slutter. Dette er nå feriehus og stien starter på traktorveien til høyre for dette huset.
Parker her.
Stien starter til høyre for dette huset.

Stien går på fint underlag, for det meste mose og med lite lyng og stiger fint oppover, ikke bratt. Lett å følge de blå merkene og noen få "småvarder" oppover til toppen. På veien skremte vi opp 3 røyer og ent rådyr. Litt lunch og kos her før vi gikk ned igjen. Nesten nede ved bilen kom en bitte liten regnbye, Liv vurderte å ta på hetten, men lot være. Da vi kjørte hjem, bøttet det ned. Heldige oss!!