Skjenan og Bryggefjellet (19.04.2020)

Written by Henriksen (Henrik Foss) GSM

Start point Bryggefjell Parkering (338m)
Endpoint Bryggefjell Parkering (321m)
Ascents Bryggefjellnuten (785m) 19.04.2020
Skjenan (812m) 19.04.2020
Visits of other PBEs Bryggefjell parkering (342m) 19.04.2020
Bryggefjell utsiktspunkt (778m) 19.04.2020

Fin dag, ingen nederlag!

Sto opp i 06 draget med Eline, klar for fottur av det noe enklere slaget i dag. Meldt sinssykt varmt og det var lørdag. Var dermed bare å komme seg ut før resten av turfolket og varmen. Eline hadde pekt ut Bryggefjellet (og Skjenan) som dagens turmål, noe jeg var gira på. Parkerte på den store parkeringen og tuslet innover.

Deilig dag og god utsikt. Tok en lynrask fotopause ved dette utsiktspunktet litt inne på stien. Fortsatte så oppover mot Bryggefjell. Noe snø men helt greit store deler av veien. Ingen mennesker, deilig å være alene. Vurderte denne renna som er et morsomt alternativ oppover her, men denne var full av dyp snø. Oppe på platået var det fint. Her hadde vi faktisk en god diskusjon angående turmål, pf, håpløshet, forventinger, tja masse. Gøy var det uansett!
Tok turen helt bort til Skjenan, fantastisk utsikt over Seljord, Skorve, Lifjell og Mannslagarnuten. Gikk tilbake til utsiktspunktet på Bryggefjell og fant vår egen krok og nøt sola, enkelt og greit fantastisk! Bixit, vann, godt selskap. Satt vell her 1 times tid før vi tusla ned igjen samme vei. Møtte masse folk, bare å stupe langt utafor stien med tanke på Corona.

Takk for en fin tur Eline!