Uppnosi skogskjøring (18.03.2020)

Written by 500fjell (Sondre Kvambekk) GSM

Ascents Uppnosi (1,294m) 18.03.2020 not summited

Det var kommet en del nysnø i området, så ville prøve å kjøre ned skogen på nordsida av Uppnosi. Det er flere linjer som er aktuelle her. I dag kjørte jeg ned noen av de bratteste. Startet fra parkeringen ved stadion i Botn. Litt vanskelig å finne parkering på andre siden av elva. Gikk opp skogen i retning Uppnosi, blant annet forbi en mast. Flere steder er det glissent nok til å renne ned langs skogen.

På vei opp gjennom bjørkeskogen.
På snaufjellet.
Superfin skikjøring rundt tregrensa.
Litt uklart bilde av sporene mine.
Flott kjøring videre nedover. Pollfoss i bakgrunnen.

Etter å ha kommet opp på snaufjellet fortsatte jeg i retning Pollkyrkja et lite stykke før jeg slapp meg ned igjen i skogen. Flott løssnøkjøring under tregrensa. Høyere oppe var snøen vindpakket. De første 150 høydemeterne var veldig fine. Under dette ble det markant brattere og tidvis noe tett skog. Med dagens forhold og mye løssnø var det likevel artig. Har sett nedenfra at man kan holde litt lenger øst, der ser det ut til å være litt mer åpen skog.

Nede ved veien igjen og ser meg tilbake mot området jeg kjørte ned.

Vel nede ved veien var det bare å få på fellene og gå tilbake til bilen.