Skitur Sagetindane i skodde (20.03.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Ljøskarhaugen (362m) 20.03.2020 13:48
Sagtennene (1,023m) 20.03.2020 15:39

Flott vær på denne formiddag og vi startet fredagen med jobbing ute i hagen med beskjæring av trær. Fikk også hengt opp en etterlengtet huske til Vinjar i eika vår.

Bestemte meg for å gå oppover mot Sagetindane og se hvor langt jeg kom. Det var kommet et lite skylag sigende innover med lett snøfall. Fikk skodda innover meg på ca 700 moh. Jeg så etterhvert kun få meter fremfor meg og tenkte jeg skulle snu ned igjen på ca 800 meter pga sikten. Men, plutselig lettet skydekket og jeg bestemte meg for å fortsette mot toppen allikevel

Jeg fikk grei sikt til like før toppen, men da tetnet det desverre til igjen. Jeg satte min lit til at det kunne lette såpass at jeg kunne kjøre favotittlinja ned mot støylen igjen, men det skjedde ei. Det ble derfor skikjøring i blindeføre første 250 hm nedover. Etterhver ble det bedre. Traff en enslig kar på vei oppover da jeg ankom støylen. Jeg holdt god avstand, men tok tida til å slå av en kort prat ;-)

Vel hjemme igjen fikk Vinjar og jeg en kjekk stund på den nyopphengte husk. Etter en kjapp handletur til Eid, i folketom butikk, fikk vi oss også en kjekk sykkeløkt rundt Sagaparken før kvelds mat ;-)@@
Nyopphengt huske
Endelig litt sikt opp mot Sagetindane
Mye rypespor etter en flokk på 7 ryper
Så tetnet det til igjen...
Kjekt å sykle en tur nede i strandområdet på Eid