Tur (28.02.2020)  4

Vesle Kråkberget (561m) 28.02.2020 14:25
Kråksæterberget (609m) 28.02.2020 15:04
Lauvnubben (615m) 28.02.2020 16:31
Vi parkerte i krysset der veien går videre til Hemsjøen.
Hit men ikke lenger. Vi prøvde først å kjøre oppover veien, men på grunn av at det ble mye og hard snø, så måtte vi rygge tilbake.
Etter at vi tok av veien for å begynne på oppstigningen til Skjærnuppen kom vi til ei koie. Over døra på koia stod det 1935, så den begynner å bli noen år. Den har sikekrt fungert som husrom for tømmerhuggere opp igjennom tidene.
Første topp, Skjærnuppen ble besteget etter kryssing av ei gedigen hogstflate.
Oppe på myrområdet Bergekjølen mellom Kråkberget, og Lauvnubben så vi mange store tyristubber
Gammel og gør gammel
Knall og fall
Strevsomt over grøfter og bekker, men Arne kommer seg på beina og avslutter med imponerende fiskebein
En eller annen topp..
Det ble også tid til et bål med kaffekoking og pølsegrilling
Topp med kontortafuru. Det er plantet store mengder med kontortafuru på Kråkberget.
Siste topp, Lauvnubben nærmest til venstre
Det var mye ungskog som var vanskelig å komme igjennom
|Koselig terreng
|Snart toppen
Den gedigne hogstflata vi gikk over da vi skulle på Skjærnuppen