Prestkampen (23.02.2020)

Prestkampen (1,244m) 23.02.2020 12:12
Gråkampen (1,212m) 23.02.2020 13:11
Vestre Gråkampen (1,209m) 23.02.2020 13:16

I dag skulle det bli flott vintervær og det ble tur til Skei. Jeg fylte bilen med 3 damer og kjørte opp til veis ende. Damene ville gå rundturen om Slagsfjellet og jeg tok en egen tur opp om noen av toppene i fjellet her oppe. Jeg kunne tenkt meg en lengre tur, men vi ble enige om ca 3 timer, så da måtte jeg begrense meg litt. Jeg nådde dem faktisk igjen på returen, slik at vi fikk gått den siste biten sammen.

Jeg jukset litt i starten med å ta heisen opp på Skeikampen
Det var et skirenn på gang med masse folk ved starten i bunn av bakken
Tilbakeblikk på heisen i det jeg hadde gått av
Det hang en del is og snø på antenna, så det var greit å ikke gå helt bort til den i dag
Døra stod oppe på hytta på toppen av Skeikampen
Da var det kun toppkulen igjen før jeg var på toppen av Prestkampen. Det ble en pause og en matbit i le av varden
Gråkampen bak midt i bildet
Tilbakeblikk mot Pestkampen med antenna på Skeikampen midt i bildet
Høyeste punkt på Gråkampen. Det er tre toppunkt her oppe som ser ut til å være omtrent like høye
Etter å ha akt ned fjellet ble det å ta skiløypa tilbake. Til tross for at jeg gikk på upreparerte smørefrie fjellski, tok jeg igjen damene på returen
Da var turen over og vi var klare for kjøreturen tilbake til Lillehammer