Branden (16.02.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Lotsberg (170m)
Endpoint Lotsberg (170m)
Characteristic Snowshoe trip
Ascents Branden (708m) 16.02.2020 12:55
Visits of other PBEs Lotsskarvadet gapahuk (474m) 16.02.2020 12:55

Oppholdsvær før ny runde inntog av det ruskete slaget. Sykkel ned til stistart og med truger og staver på sekken videre i blaut snø. Tok på trugene like før Hillemyra, og deretter i blaute trugespor til Bastolen fra et par dager tilbake. Ble mye vind mot toppen og da kom også noen byger rullende innover. Ikke mye vits å oppholde seg lenge på toppen. Ove skulle reise av gårde på vinterferie og jeg måtte nå ham før avreise siden jeg hadde lånt tlf hans. Vinjar hørte på lydbok hjemme med min tlf :-)

Deilig formiddagsøkt før Vinjar og jeg reiste til trivselsbadet på Sandane og koste oss et par timer sammen der i det flotte badeanlegget.

Mot Lotsbergnibba
Høgste punkt på Branden, mot Trollenykjen/Svoradalsnibba
Bygene kommer rullende inn
Bygene kommer rullende inn og det er bare å komme seg nedover igjen
Ove ser nesten litt trist ut ved avreise ...