Nesten Sagetindane (14.02.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Visits of other PBEs Lotsstøylen (420m) 14.02.2020

Skulle på Sagetindane, og det var greit vær, men uten sol. Merket vinden komme tidvis da jeg var på vei oppover. Den fine snøen som hadde lavet ned til i går og med et lite påfyll også i natt var etter hvert i sterke vindkast på vill ferd nordover. Det var umulig å se noe foran meg når vindkastene kom da jeg ankom den slake delen av sendarvegen på ca 920 moh. Jeg valgte derfor å snu nedover derfra. Jeg fikk etter hvert allikevel en veldig flott nedkjøring i retning støylen igjen , dog noe utfordrende da jeg møtte et par elvefar som jeg måtte ta noen omveier rundt fordi de var håpløse å passere i den djupe snøen.

Fulgte veien helt ned til Lote igjen og tråkket hjemover derfra med skia på sekken. Etterpå tok jeg meg en tur opp i Lotsbergskåra for å teste ut akeføret, som var heller tregt grunnet omslag til mildere vær.

På vei over Ljøskaret hjemmefra med ski
Føyka godt til tider i hlyden
Herlige forhold nedover
Endel store furugreiner som hadde måtte gi tapt for plutselige snømengder
Hadde ikke fått til å lagre appen etter endt tur...