Rundtur ved Stryn Skisenter (13.02.2020)  5

Hestefjellsnibba (1,303m) 13.02.2020 13:26
Karifjellet (1,320m) 13.02.2020 14:09
Visits of other PBEs Stryn vinterski (325m) 13.02.2020 09:53

På tur med Robert. Fin runde der vi egentlig hadde tenkt å ta heisen opp og avslutte med å gå innom Gullkoppen. Endte med å droppe den ettersom vi brukte lengre tid enn forventet som følge av at det kun var den øverste heisen som gikk, fullstendig whiteout frem til topp nr. 1 og mye nysnø. Fantastisk bra men ustabil snø på nedkjøringa. Ikke helt uventet løsna det to middels store skred i de to litt brattere hengene ned fra Karifjellet sør. Begge gikk nokså sakte og det ble heldigvis ingen dramatikk. Her burde vi naturligvis holdt oss til planen og bare kjørt under 30 grader...

Herlig utsikt fra den første toppen. Robert tok beina fatt de siste meterne da han hadde lagt igjen skarejerna hjemme.
Fortsatt ikke den helt store sikten i skaret mellom Kragefjellet og Sølvberget.
Men så begynte det å komme seg. Sølvberget og Kragefjellet bak.
RP på Karifjellet sør med Gullkoppen bak.
Det første skredet som gikk ned mot Svartevatnet. Ser også at vi fjernutløste et par lengre nord i sida.
Så djupt i skogen at vi måtte ta på fellene og gå ned siste bakken til setra.