Baksidevassberget og Søre Skorutberget i Sel (01.01.2020)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Baksidevassberget (1,327m) 01.01.2020
Søre Skorutberget (1,309m) 01.01.2020
Skoråtberget (1,298m) 01.01.2020
Godt driv på vei innover mot Merrasletta
Etter en rolig nyttårsfeiring med gode hyttenaboer dagen før, var det godt å starte nyåret med en topptur! Vi gikk samlet opp til krysset på Merrasletta, her skilte vi lag. Kristian og Cecilie fulgte løypa ned mot Høvringen og tilbake til Putten derfra, mens jeg var innstilt på topptur og satte kursen mot Baksidevassberget.
Noe vind på toppen, ellers var det en fantastisk dag med utrolig flott fargespill på himmelen. Fra Baksidevassberget gikk turen ned og opp til Skorutberget.
Herfra gikk det bratt ned til Merrasletta hvor skiløypa ble krysset før stigningen opp til Søre Skorutberget.
Utrolig flott utsikt herfra, særlig når man får se solnedgangen fra toppen. Litt forsiktig kjøring ned igjen til løypa som ble fulgt tilbake til hytta på Putten