Deilig tur til Eggene og Branden i sol! (17.01.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Eggene (851m) 17.01.2020 12:30
Branden (708m) 17.01.2020 12:50
Visits of other PBEs Lotsskarvadet gapahuk (474m) 17.01.2020 11:41

Deilig formiddagstur i god temperatur. Deilig å kunne ta sykkelen hjemmefra ned til stistart i medio januar uten å fryse på fingrene :-)

Endel blaut snø fra Gapahuken og oppover og jeg tenkte med meg selv underveis at planen om Eggene utgikk i slike forhold. Jeg håpet at snøen ville bli hardere underveis, noe om kun stemte enkelte partier, men snømengden var mindre i høyden så det gikk greit allikevel å ta seg til topps med kun enkelte sugende partier. Nydelig deilig å kjenne sola skinne på en igjen etterhvert !En del vind i høyden men flott temperatur, herlig :-)

Etter turen, ble det å hive i seg en matbit og ta med lunsj opp til Ove, som dreiv og skoget oppe ved gardfjøsen. Fikk en liten arbeidsøkt sammen med ham før barnehagehenting.

Eggene
Eggene mot Branden
Gapahuken
Gardfjøsen, trengs litt oppjustering, Ove har planene klare :-)