Vindøldalen (12.01.2020)  5

Kufjellet (1,004m) 12.01.2020 12:44
Visits of other PBEs Vindøldalen p-plass (340m) 12.01.2020 09:14
Bjørkøya bru (330m) 12.01.2020 13:01

Med snøgrense rundt 200 moh. og litt usikre meldinger var Vindøldalen et fint valg i dag. Vindøldalen (viste det seg) har vinterbrøyta vei og flere fine turmål, inkl. ei turistforeningshytte. Hit blir det flere besøk.

Turen i dag begynte med 2,5 km skøyting langs veien før jeg skrådde opp mot dagens første topp. Lettgått terreng med spredte trær opp til ca 750 moh. Allerede her begynte jeg å bli sulten, og kom samtidig på at matpakka lå igjen i den andre sekken (Unnskyldninga for urutinertfadesen; glidelåsen på sekken, som jeg nesten aldri bruker, røyk da jeg skulle lukke den rett før jeg skulle begynne å gå, og utstyret, med unntak for matpakka som lå i et eget rom, bld hastepakka over i en løpesekk. Jadda!)

Gikk næringstom så det holdt opp til neste topp, så selv om sola skinte ble det som skulle være en kosetur et slit. De tre nedkjøringene var heldigvis prima med 5-10 cm tørrsnø på skare. Knallgod glid og meget god stemning!

Snødde fortsatt lett da jeg kom på parkeringa. Etter en halvtimes gange så det sånn ut. Snota i bakgrunnen.
Fruhøtta
Fruhøtta og dagens første, Seterfjellet.
Fra oppstigninga til Seterfjellet mot Langøyfjellet og Kufjellet.
Fruhøtta og Rognnebba
Seterfjellet i forgrunn sett fra Langøyfjellet
Kufjellet sett fra Langøyfjellet. Snille greier.