Sukkertoppen i spansk territorium utenfor afrikakysten (31.12.2019)  3

Visits of other PBEs Palmeral Noruega (311m) 31.12.2019 11:51

Sukkertoppen.

Været idag:

This service is temporarily unavailable.

De lokale dreit en lang marsj i raringene som rusla rundt i ørkenlandskapet deres.

Skiltet på toppen. Navnet (Caminos) var tydeligvis mye besøkt av skandinaver, siden den var døpt om til sukkertoppen. De hadde tydeligvis ikke peiling på at fjellet opprinnelig het fjellet med mange veier. Noe man så godt på kartet, det var mange veier opp til toppen.

Her ser vi baksiden av Senõr Lyng sitt anlegg Anfi Del Mar. (Ser litt av det ytterst til høyre på odden)
Plassen heter Playa de Balito og består av masse små hvite hus. Lite kveldssol da.

Lite grønt som grodde her. Oppe til høyre var det en geitefarm. Hva de levde av aaner jeg virkelig ikke. De lå ute på grusen uten noe mat som vi kunne se.

Her suler de fleste nordmenn opp tydeligvis. Og som nordmenn før dem, måtte de selvfølgelig lage seg et skilt som forteller akkurat det... at de har vært der..
Vi gikk selvfølgelig de resterende 800 metrene og 100 høydemetrene opp til sukkertoppen. Skulle bare mangle..

Oppe på toppen nøt vi medbrakt lokal mat. Solfrukt må vite.. hører jula til det..